متفرقات_7

انا بقالي كتير أوي ما جنتش هنا ، مع انها مدونتي الشخصية ألا اني فعلا بقالي اكثر من سنتين ما كتبتش حرف واحد 
أشعر بملل و ليس لدي طاقة للكتابة في أي موضوع ساعد علي ذلك حال البلد المهبب ، و  انشغالي في العمل و الزواج ،  و عدم دخولي علي الأنترنت لفترات كبيرة ، انا تقريباً بطل ادخل على الأنترنت 
الشيخشاب ... ألبوم نظر 
اشتريت اليوم مجلد (نظر) لمحي الدين اللباد ، الكاتب و المصور الجرافيكي الغني عن التعريف ، الكتاب تحفة فنية حسية قل أن توجدتصور أن معاك أربع مجلدات من الحكي و المقالات و التصورات و النقد البصري البناء للشيخشاب جمعت و نشرتها مكتبة الأسرة 2012 ضمن سلسلتها ، الفنون ، طبعا لا يسعني في هذا الوقت الا أن أشكر ماما سوازان أنها بدات فكرة القراءة للجميع ، مش عايز شتيمة، 
المهم مش هطول عليكو ، المجلد موجود في الهيئة العامة للكتاب ضمن أصدارات مكتبة الأسرة ، و ثمنه 20 جنيه 

الرزق
كل ما افتكر منظري و انا بدور علي شغل بتفتكر فضل ربنا عليا و اقول الحمد لله علي النعمة اللي انا فيها ، انا حتي الان بشوف ناس زي الورد ومعاهم شهادات عليا و شهادات كورسات في كل حاجة ، حينها فقط أتاكد أن الموضوع كله من أوله لاخرة قسمة و نصيب و مالوش علاقة لا بشهادات و لا مهارات و لا اي حاجة خصوصا إن احنا هنا في مصر كل .شئ عندنا مختلف إلا من رحم ربي
ربنا يرزق كل مجتهد

نكتة هندسية جدا
-------------------
يُقـال أن نيوتـن و باسكـال و اينشتايـن و كولـوم قـرّروا أن يلعبـوا أستغمّـايـة فـي يـوم مـن الأيـام فبـدأ اينشتايـن بالعـد 1-2-3 ... و بـدأ الباقـون بالإختبـاء .. ماعـدا نيوتـن حيـث رسـم مربّـع طـول ضلعـه متـر واحـد ووقـف فيـه ... وعندما انتهـى اينشتايـن مـن العـد وجـد نيوتـن واقفـاً ... فأمسكـه وقـال لـه ❞مسكتك !❝ .. فقـال نيوتـن : ❞لـم تمسكنـي❝ .. فـردّ
آينشتـايـن : ❞كيف ؟؟!❝ قـال نيوتـن: ❞لقد أمسكت (نيوتن \متر مربع) أي أمسكت 'باسكال


ليست هناك تعليقات: